پشتیبانی

vRack چیست؟

vRack چیست؟
  • ۲۸
    شهریور

vRack چیست؟


What is a vRack?

vRack چیست؟

 

vRack در دیتاسنتر ovh چیست و چه فایده ای دارد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ مقاله و توضیحی در مورد vRack در دیتاسنتر OVH به زبان فارسی منتشر نشده، قصد داریم با مقاله ای اختصاصی از سرور ساز شما رو با vRack آشنا کنیم.

vRack وی رک یا رک مجازی به شما این قابلیت را میدهد که چند سرور مختلف را  صرف نظر از تعداد سرور ها و مکان فیزیکی آنها در دیتاسنتر ovh بصورت یک گروه در آورید

در واقع شما سرور هارا به یک سوئیچ مجازی با یک شبکه خصوصی (شبکه ای که بصورت پابلیک نیست) متصل میکنید. در این صورت سرور های شما بصورت محرمانه و امن بوسیله یک VLAN اختصاصی بایک دیگر ارتباط برقرار خواهند کرد

یا به عبارت ساده تر اینطور بیان کنم که سرور های شما در این دیتاسنتر بر روی یک بستر مجازی که دیتاسنتر فراهم کرده باهم در اتباط خواهند بود و این باعث بالا رفتن امنیت سرور ها خواهد شد.

 

خب کمی دقیق تر به ویژگی های این سرویس نگاه میکنیم:

 

 

schema-isolation

همانطور که در تصویر بالا می بینید vRack این قابلیت را به شما می دهد که سرور های مد نظرتون رو بوسیله یک VLAN محرمانه ایزوله کنید .

اطلاعات شما بصورت امن بین سرور هایتان مبادله می شود و به یک شبکه پابلیک یا عمومی متصل نیستند (روت نشدند)

serversaz-ovh

چند دیتاسنتر مختلف VLAN

همانطور که در تصویر بالا می بینید vRack فقط مربوط به یکی از دیتاسنتر های OVH نیست بلکه سرور های اروپا (فرانسه) و کانادا همگی میتوانند مرتبط با هم در یک فضای محرمانه عمل کنند.

مدل ها و رنج های خاصی از سرور های دیتاسنتر مذکور شامل قابلیت vRack هستند که در تصویر زیر می بینید:

ovh-servers-vRack-serversaz

سرعت داخلی vRack به چه صورت است؟

سرور های شما در vRack میتوانند با سرعت های ۱ گیگابیت، ۱۰ گیگابیت، ۴۰ گیگابیت بسته به نوع پلن و مدلی که در دیتاسنتر ذکر شده است، بایکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در هر اکانت در سایت دیتاسنتر شما میتوانید ۵ vRack داشته باشید.

از قابلیت های دیگه vRack میتوان به :

۱. اختصاص دادن یک بلاک آیپی به یک VLAN تا بتوانید یک یا چند سرور اختصاصی یا سرور مجازی را در شبکه اینترنت بصورت پابلیک در آورید.

۲. لود بالانسینگ آیپی که میتوانید لود را بین سرور های مختلف VLAN در vRack بالانس کنید که البته این قابلیت هنوز وجود ندارد و دیتاسنتر اعلام کرده که در آینده این قابلیت فراهم می شود.

۳. ارتباط اختصاصی با vRack که میتوانید از شبکه شرکت و کسب و کارتان مستقیما با vRack خودتون در ارتباط باشید که البته این مورد شامل هزینه و توضیحات بیشتری است که فعلا قصد نداریم در این مقاله به آن بپردازیم. سرورساز. در صورت درخواست کاربران در قسمت نظرات سایت، میتوانیم این مورد را در یک مقاله مجزا توضیح بدهیم ولی احتمالا این مورد برای کاربران ایرانی زیاد کارایی نخواهد داشت.

دیگر موردی نمیبینم که نیاز به توضیح داشته باشد و تقریبا تمام موارد مهم و اصلی را در این زمینه توضیح و شرح دادم اگر فکر میکنید مطلبی ذکر نشده، و یا انتقاد و پیشنهادی در مورد کیفیت مقالات دارید حتما از طریق نظرات همین صفحه با ما در اتباط بگذارید و مطمئن باشید که تمام نظرات خوانده می شود و به نکات مهم پرداخته می شود.

مورد آخر اینکه با فعالیت در صفحات رسمی ما در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری مطالب و معرفی سرور ساز به دوستان خود و ارسال نظرات خودتون در قسمت نظرات همین صفحه، موجب دلگرمی ما برای ادامه فعالیت بلاگ و ارائه مطالب با کیفیت و مفید  بشید.

ترجمه و تایپ و ارسال پست ها بسیار زمان گیر است و تیم سرور ساز تمامی مطالب را بصورت اورجینال منتشر میکند نه کپی! پس اگر میخواهید کپی برداری کنید حتما لینک این مطلب را درج کنید چراکه در غیر این صورت شرعا حرام است.


با عضویت در خبرنامه شما را از آخرین تجربیات مان و مطالب تخصصی آگاه خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند

تایید