پشتیبانی

آیا آیپی اختصاصی باعث بهتر شدن وضعیت SEO سایت می شود؟

آیا آیپی اختصاصی باعث بهتر شدن وضعیت SEO سایت می شود؟
  • ۲۱
    آبان

آیا آیپی اختصاصی باعث بهتر شدن وضعیت SEO سایت می شود؟


آیا آیپی اختصاصی باعث بهتر شدن وضعیت SEO سایت می شود؟

افزایش SEO سایت هم یک هنر است هم یک علم. کاملا مشخص است که بالاتر بودن رنک شما در جستجو های گوگل به شما مجال بیشتری میدهد که دیگران سایت شما رو ببینند. یکی از راه های تقویت SEO استفاده از آیپی اختصاصی به جای آیپی اشتراکی است.

آیپی اختصاصی در سئو SEO سایت

با سرور ساز همراه باشید.

 

آیپی آدرس چیست؟

هر دستگاهی مثل پی سی، موبایل یا سرور سایت یک آیپی مشخص دارد. آیپی چهار قسمت دارد که اعداد بین ۰ تا ۲۵۵ بین هر قسمت قرار میگیرند. برای مثال :
۱.۲۵.۲۵۵.۲۵۵

بوسیله این آیپی آدرس شما میتوانید به اینترنت متصل شوید و ارسال و دریافت داشته باشید.

 

آیپی اشتراکی چیست؟

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، سروری که میزبان شما برای میزبانی سایتتان استفاده میکند یک سخت افزار همراه با یک آیپی است. خب در هاست اشتراکی یک سرور میتواند هزاران سایت را میزبانی کند و همه این هزاران سایت توسط همون آیپی ای که به سرور اختصاص داده شده شناخته می شوند.

 

آیپی اختصاصی چیست؟

اگر شما سرور خودتان را داشته باشید که روی آن یک سایت میزبانی شود بصورت طبیعی آیپی شما اختصاصی محسوب می شود.

و نوع دیگر این است که یک آیپی برای یک وب سایت بخصوص در نظر گرفته میشود.

 

کاربرد آیپی اختصاصی چیست؟

آیپی های اختصاصی بطور معمول برای سایت های بزرگ و تجاری که از رمزنگاری برای امنیت استفاده میکنند، استفاده می شود. برای مثال سایت هایی که اطلاعات حساسی مثل اطلاعات حساب های بانکی و از این قبیل را نگه میدارند.

بعضی ها هم تصمیم دارند سایتشان روی یک آیپی بخصوص میزبانی شود تا آیپی ای که صد ها سایت دیگر از آن استفاده میکنند.  که این مورد در سئو سایت تاثیر گذار است.

 

 

تاثیر آیپی اختصاصی در سئو

مزایای آیپی اختصاصی در سئو SEO

سرعت

همانطور که قبلا گفتیم، سروری که برای هاست اشتراکی در نظر گرفته می شود احتمالا صد ها یا هزاران سایت را میزبانی میکند. خب در این صورت سرور منابعش را بین همه ای سایت ها تقسیم میکند. در نتیجه آن سایت ها ممکن است سایت شما رو کند کنند.

سایتی که دیر بارگذاری میشود باعث کم شدن رتبه آن در گوگل میشود.

توجه داشته باشید که اضافه کردن یک آیپی اختصاصی به یک سرور اشتراکی به معنای این نیست که سایتتون سریعتر لود خواهد شد، نه. منبع سرور. ساز. اما اگر به یک سرور اختصاصی مهاجرت کنید با یک آیپی اختصاصی، در این صورت به هدف خود خواهید رسید. در این صورت مسلما سایت شما سریعتر خواهد شد و همینطور از آیپی اختصاصی نیز استفاده میکند.

 

تاثیر آیپی اختصاصی در SEO

اس اس ال SSL

از اواسط سال ۲۰۱۴ گوگل شروع به برتری دادن به سایت هایی که رمزنگاری ۲۰۴۸ بیت استفاده میکردند کرد. اس اس ال (SSL) لینک سایت شمارو از HTTP به HTTPS تبدیل میکند. معمولا ( نه همیشه) سایت هایی که SSL دارند از یک ایپی مشخص استفاده میکنند.

SSL بیشتر در سایت هایی استفاده می شود که اطلاعات مهمی را ذخیره میکنند.

 

بد افزار

همانطور که قبلا گفتیم یک سروری که به عنوان هاست اشتراکی استفاده می شود، هزاران سایت را میزبانی میکند که ممکن است بعضی از این سایت ها حاوی بد افزار هایی باشند. در صورتی که شما یک سرور اختصاصی داشته باشید  سایت شما حداقل از حملات سیملینکینگ در امان است.

البته باید توجه داشته باشید که راه های دیگری هم برای در امان ماندن از حملات سیملینک وجود دارد.

همچنین سایت هایی که با آیپی سایت شما شناخته می شوند میتوانند نتایج منفی را برای شما داشته باشند.

من میخوام امن باشم چطور میتونم یک آیپی آدرس اختصاصی در یافت کنم؟

درصورتی که نیاز به آیپی اختصاصی یا سرور اختصاصی دارید و مشتری ما هستید، با پشتیبانی سرور ساز در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی نماییم.


با عضویت در خبرنامه شما را از آخرین تجربیات مان و مطالب تخصصی آگاه خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند

تایید