پشتیبانی

۱۰ نکته‌ای که باید قبل از ثبت دامنه بدانید

۱۰ نکته‌ای که باید قبل از ثبت دامنه بدانید
  • ۲۸
    آبان

۱۰ نکته‌ای که باید قبل از ثبت دامنه بدانید


یکی از تصمیمات مهم قبل از شروع یک فعالیت اینترنتی، انتخاب نام دامنه و ثبت دامنه یا ثبت دامین است. اسم دامنه برای تبلیغات و موتور های جستجو یک آیتم مهم و تاثیر گذار است.

نام دامین باید نامی تاثیر گذار باشد نه تنها الآن، بلکه برای ۱۰ سال آینده هم همینطور باشد. در ادامه ۱۰ نکته کاربردی در رابطه با ثبت دامنه/خرید دامنه به شما میگوییم. با سرور ساز همراه باشید.

 

دانستنی های قبل ثبت دامنه یا ثبت دامین

۱. تحقیق کنید

کمی تحقیق کنید. سایت مشابه و رقبای خود را پیدا کنید. دامنه های موجود (ثبت نشده/آزاد) را با کلمه کلیدی مد نظر پیدا کنید. شما برای این منظور میتونید از قسمت جستجوی دامنه سرور ساز استفاده کنید تا در مورد آزاد بودن نام انتخابی آگاه شوید.

register

 

۲. دامنه‌ای ثبت کنید که آسان تایپ و حفظ شود

اگر قصدتان بالا بردن میزان SEO و بهینه سازی وب است، باید دامنه‌ای ثبت کنید که مردم بتوانند به آسانی تایپ کنند و به خاطر بسپارند. از حروف اضافه و اعداد خود داری کنید. دامنه‌ای ثبت کنید که به آسانی خوانده شود.

۳. از اصطلاحات دوری کنید

از بکارگیری اصطلاحات خود داری و اسمی با معنا انتخاب کنید. این حتی به افرادی که زبان دیگری دارند در بخاطر سپاری اسم انتخابی شما کمک خواهد کرد.

 

۴. از بین دامنه طولانی تر و کوتاه تر، کوتاه تر را انتخاب کنید

بخاطر سپاری نام های طولانی برای افراد سخت است همچنین باعث غلط های تایپی نیز خواهد شد. کاملا واضح است که بیشتر دامنه های یک کلمه‌ای قبلا ثبت شده اند ولی شما میتوانید یک دامنه خوب داشته باشید! چطور؟ با کمی خلاقیت. اگر یک کلمه ای رو دوست دارید که قابل ثبت نیست، به این کلمه یک صفت یا فعلی را اضافه کنید. احتمالا در این صورت دامنه های قابل ثبتی را خواهید یافت.

حتما به این دقت داشته باشید که دامنه ای که ثبت میکنید باید با فعالیت سایت شما هم خوانی داشته باشد.

 

خرید دامنه- سرور ساز

۵. پسوند کام را اگر میتوانید ثبت کنید.

اکثر مردم فکر میکنند که باید آخر هر اسمی دات کام بنویسند. حال اگر شما پسوند دیگری را ثبت کنید باید تلاش کنید تا دیگران پسوند مورد نظر را یادشان بماند.

 

۶. دامنه هایی که علائم تجاری دارند را ثبت نکنید

اگر مقصودتان از خرید دامنه‌ای که شامل کلمه ای تجاری است، سر درگم کردن مردم است، شما با آغوشی باز به سمت دادگاه درگیری هایی بر ضد خود می روید که در نهایت تسیلم خواهید شد. حتی اگر قصد بدی ندارید شما احتمالا با مشکلات قانونی بر خورد خواهید کرد. سری که درد نمیکند را دستمال نمی بندند، برای اینکه از هر گونه اتهام در امان بمانید قبل از ثبت دامنه برسی کنید که آیا دامنه شما شامل اسم یا لفظ تجاری‌ای می شود؟ برای مثال شما میتوانید علامت های تجاری ایالات متحده آمریکا را در این سایت ببینید.

 

۷. دامنه ای ثبت نکنید که بسیار شبیه یک سایت دیگر است!

حتی اگر کلمه انتخابی شما یک علامت تجاری نیست، از ثبت دامنه ای که اختلاف کمی با یک دامنه دیگر دارد، خود داری کنید. این به این معناست که اگر مفرد یک کلمه ای ثبت شده شما سعی نکنید جمع آن را ثبت کنید! یا مثلا در سایت های ایرانی بسیار دیده می شود که با گذاشتن خط تیره – بین کلمات دامنه جدیدی را ثبت میکنند یا برای مثال با گذاشتن کلمه my به اول اسم یک سایت دیگر، یک دامنه جدید ثبت میکنند.منبع سرور.ساز خب در اینصورت وقتی فردی کلمه ای را سرچ می کند با دامنه های مختلفی روبرو می شوند و تشابه اسمی رخ میدهد.

 

۸. از خط تیره زیاد استفاده نکنید

اگر هدفتان فرار از مورد ۷ است، که هیچ ولی اگر مقصودتان از گذاشتن خط تیره در بین کلمات، جدا کردن کلمات است، این مورد هم قسمت منفی دارد و هم قسمت مثبت.

قسمت مثبت آن است که خواندن نام دامنه راحت تر می شود و موتور های جستجو بهتر میتوانند تفیکیک کنند.

قسمت منفی فراموشی است. کاربران ممکن است خط تیره هارا فراموش کنند وقتی دارند اسم سایت شما را تایپ میکنند.

در نهایت بیشتر از ۳ خط تیره در نام دامنه استفاده نکنید که دامنه‌ی تان بسیار شلوغ خواهد شد!

ثبت دامنه - رجیستر دامنه

۹. از اعداد استفاده نکنید

از استفاده از اعداد خود داری کنید. کاربران در مورد عددی بودن یا حروفی بودن آن به مشکل میخورند.

اگر در اسم شرکت شما عدد وجود دارد و مجبور هستید که دامنه ‌تان را با عدد ثبت کنید، هم به عدد و هم به حروف آن عدد خاص را ثبت کنید و یکی از آن هارا ری دایرکت (redirect) کنید.

 

۱۰. از موجود بودن آن در شبکه های اجتماعی مطمئن شوید

یکی از فاکتور های دیگری که میتوانید مد نظر قرار دهید این است که عبارت یا کلمه مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی موجود باشد.

 

امید واریم این مطلب هم برای شما مفید بوده باشد، اگر نظر و یا سوالی دارید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.


با عضویت در خبرنامه شما را از آخرین تجربیات مان و مطالب تخصصی آگاه خواهیم کرد.

۴ دیدگاه برای این پست

  1. احمد گفت:

    آموزنده بود. ممنون

  2. حسین گفت:

    کارتون درسته

  3. ServerSaz گفت:

    خواهش میکنم عزیز

  4. حسین گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون.

تایید